Circuittraining


Circuittraining is een uiterst effectieve manier van trainen waarbij spierversterking én conditietraining worden gecombineerd.

Kenmerken circuittraining

  1. Groepstraining op eigen niveau.
  2. Trainen van uithoudingsvermogen, kracht, lenigheid, coördinatie en een optimale calorieën verbranding.
  3. Afwisselend, iedere week een ander circuit.
  4. Ook voor diegenen met weinig fitnesservaring.

Circuittraining is een gevarieerde trainingsmethode. De deelnemer legt een parcours van oefeningen af en traint zodoende het hele lichaam. Er wordt gebruik gemaakt van apparatuur, lichte gewichtjes en hulpmiddelen als elastieken en ballen; ook worden er grondoefeningen gedaan. Daarnaast wordt aandacht besteed aan specifieke cardiotraining.

Op deze wijze komen in een complete workout spierversterking, conditie, lenigheid, stabiliteit en coördinatie aan bod. Dit gebeurt in groepsverband en onder begeleiding van een ervaren instructeur, die u corrigeert en uitleg geeft, waar nodig.

Hoe ziet een les eruit?

  1. De les begint met een gezamenlijke warming-up en strekoefeningen gedurende 5-10 minuten.
  2. In het hoofdgedeelte wordt een tiental oefeningen gedurende 40-50 seconden uitgevoerd met een kleine pauze om naar een volgende oefening te gaan. Dit circuit wordt herhaald, gevolgd door 20 minuten cardiotraining.
  3. De les eindigt met een cooling-down.
  4. De groep bestaat uit maximaal 10 personen.

Begeleiding

Bij Fysiovier Plus wordt circuittraining begeleid door:

Kim van Hout

Inschrijven

Als u besluit om te gaan deelnemen aan de circuittraining dan kunt u zich telefonisch, per email of in de praktijk aanmelden voor een eerste afspraak:
Webdesign by    Sitekraft MediaCopyright 2020 © Fysiovier Plus. Alle rechten voorbehouden.